«نود اقتصادی»- دبیر انجمن وارد کنندگان لاستیک خودرو، عمده لاستیک‌های موجود در بازار را در اندازه‌های بین 13 تا 21 اینچ توصیف کرد که در داخل کشور تنها تا سایز 16 اینچ آن تولید می‌شود و گفت که عمده لاستیک‌های با سایز 16 اسینچ به بالا از طریق واردات تامین می‌شود.
سیدمحمد میرعابدینی در گفتگو با «نود اقتصادی» اضافه کرد که خودروهایی که رینگ لاستیک آنها از اندازه 16 اینچ به بالا بوده، وارداتی است، هر چند که بخش مهمی از لاستیک خودروهای تولید داخل از داخل تامین می‌شود.
وی خبر داد که سالانه 65 هزار تن لاستیک سواری وارد کشور می‌شود و توضیح داد که کشور به واردات لاستیک خودروی سواری هم نیاز دارد.
به گفته میرعابدینی، در شرایط فعلی، ارز دولتی به واردات لاستیک‌های خودروی سواری اختصاص نمی‌یابد بنابراین این امر باعث شده تا با توجه به نوسانات نرخ ارز و افزایش اختلاف قیمت، واردات لاستیک خودروهای سواری هم فاقد صرفه برای وارد کننده باشد.
دبیرانجمن واردکنندگان لاستیک خودرو، برآورد کرد که در کشور حدود 20 میلیون خودروی سواری وجود داشته باشد، بنابراین درصورت محدودیت در تامین لاستیک خودروهای  سواری جمع کردن آن مشکلات آن راحت نیست و این موضوع را هشدار داده ایم.!
وی یادآور شد که ارز 4200 تومانی برای واردات لاستیک خودروهای سنگین اختصاص می یابد که طبق بخشنامه، توزیع لاستیک زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت میپذیردکه این موضوع، امری است دشوار، زیرا توزیع لاستیک خودروهای سنگین طبق درصدهای ابلاغی بین نمایندگیهای استانی توزیع می شود.
میرعابدینی متذکر شد که با توجه به وجود فیلترهای سر راه، تخصیص ارز 4200 تومانی به واردکنندگان لاستیک بسیار سخت و زمانبر است .
طبق تعریف دبیر انجمن وارد کنندگان لاستیک خودرو، میزان مصرف لاستیک خودروهای بزرگ دو تعریف جداگانه داشته که در اولی ضریب مصرف  2.5 حلقه و در تعریف دوم ضریب مصرف 4 حلقه لاستیک در نظرگرفته می‌شود، بنابراین با توجه به موجود بودن  یک میلیون و دویست هزار خودروی بزرگ درکشور،نیاز سالانه لاستیک سنگین 3 میلیون حلقه بوده که یک میلیون حلقه آن درداخل تولید ومابقی باید از طریق واردات تامین شود.

وی خبر داد که قیمت لاستیک خودروهای بزرگ از ابتدای امسال تا اکنون دستکم 25 درصد افزایش داشته که دلایل افزایش آن هم ناشی از نوسانات نرخ ارز، افزایش تعرفه واردات از 20 به 26 درصد و افزایش قیمت کائوچو بوده است.
میرعابدینی گفت که به دلیل نظارت شدید نهادهای نظارتی، امکان اینکه لاستیک خودروهای سنگین با دلار 4200 وارد و سپس توسط واردکنندگان با نرخ ارز آزاد در بازار به فروش برسد را رد کرد اما توضیح داد که در رصد بازار مشخص شده که برخی نماینده‌ها لاستیک‌ها را به دو برابر قیمت فروخته‌اند.
وی اضافه کرد که امکان تخلف بین واردکنندگان به دلیل رصد بالا بسیار کم بوده اما در لایه‌های پایین چون پیمایش نمی‌شوند امکان تخلف وجود دارد.